С носталгия си спомняме за безгрижните летни ваканции  и детски игри до късно вечерта, а скачането на въже беше едно от любимите ни занимания. Защо не възобновим тази традиция?

Скачането на въже представлява кардио упражнение, което е част от тренировката на спортистите от световна величина. С него перфектна форма поддържат футболисти, баксетболисти, боксьори, тенесисти, волейболисти и представители на куп други спортове. Защо е толкова важно това упражнение за тези професионални спортисти?

Скачането на въже подобрява капацитета на белите дробове, тонизира телата, стяга мускулите, подобрява дейността на сърдечно-съдовата система и тренира издържливостта и координацията. Това е упражнение за цялото тяло, затова не напразно го наричат „калорийна горелка“ - изгаря много калории за кратко време. Освен това подобрява метаболизма, ето защо е много подходящо за всички, които искат да отслабнат. Още една причина да изберем ритмичните подскоци с въже е, че те няма да се отразят на семейния бюджет- едно въже може да се закупи дори и на цена от 5-10 лв, а и за да се упражняваме не е задължително да посещаваме фитнес зала, успешно може да се справим и вкъщи или на двора, необходимо е само малко място.

Знаете ли, че ако скачате на въже в продължение само на една минута, може да изгорите повече от 10 калории!

Нашите съвети:

  • Изберете въже, което е подходящо за ръста ви - нагласете въжето като го хванете за дръжките и го настъпитв в средата с крака. Дължината на въжето трябва да е такава, че дръжките да достигат до мишниците ви.
  • За да предотвратите наранявания, носете удобни спортни обувки и скачайте върху подходяща настилка. Най-добре е да се упражнявате върху дървен под, асфалтът, бетонът и тревата не са подходящи.

  • Както при всички тренировки, така и тук загравянето и разтягането са изключително важни. Не ги пропускайте.

  • Дръжте въжето на височината на хълбоците, с леко свити ръце. Не се превивайте, стойката трябва да е права – раменете назад, гърдите напред.

  • Когато завъртате въжето, движението трябва да идва от китките и предмишниците, а не от раменете. 

 Ако искате да редукцирате теглото си, комбинирайте това прекрасно кардио упражнение с подходящ за вас хранителен режим!

 

 

Споделете:
Коментари
Facebook коментари