С какво е полезен булгурът за нашето здраве?

  • Булгурът е уникален по отношение на полезни хранителни вещества сред останалите зърнени храни. В него има витамините от група В, които отговарят за работата на нервната система, прекрасната коса и лъчистата кожа.  Съдържа витамин А, необходим за доброто зрение и защита от инфекции, витамин Е, който предпазва от преждевременно стареене, витамин D - за здрави кости и зъби и др.
  • По съдържание на фосфор, булгурът превъзхожда почти 2 пъти останалите зърнени храни, което е голямо и главно негово богатство. Фосфорът е необходим не само за нормалната обмяна на веществата и добрата работа на мозъка, но е и важен микроелемент за спортистите, защото увеличава скоростта на мускулните съкращения.
  • Булгурът е богат на лизин, който е аминокиселина, която предпазва от вируси и микроби, които предизвикват херпес и остри простудни инфекции, поддържа жизнения тонус и пази здраво сърцето. Лизинът участва в изработването на колаген, който прави кожата гладка, еластична и гъвкава и ни предпазва от бръчки. 
  • Необработените зърна на булгура помагат за лечението на сърдечносъдови и други заболявания. Ако редовно включвате в своето меню булгур, можете да понижите високото кръвно налягане и да подсилите своя имунитет. Ниското съдържание на мазнини и липсата на холестерол в състава му го правят добър избор за превенция на сърдечносъдови заболявания.
  • В стари времена булгурът се е използвал като температуропонижаващ при деца и възрастни при простудни заболявания.
  • Редовната консумация на булгур помага и при диабет, като подпомага метаболизма. Фибрите са едно от големите предимства на булгура. Те са с доказан ефект при неутрализиране на свободните радикали, предпазват от рязко покачване на нивото на кръвната захар след хранене и регулират обмяната на веществата в организма. Фибрите чистят шлаките, свързват се със солите на тежките метали и спомагат за изхвърлянето им.
  • Булгурът е с ниско съдържание на мазнини като в него няма никакви ненаситени мазнини и холестерол, източник е на протеин, което го прави уникална питателна добавка към нискокалоричните диети. Той става все популярен в модерното здравословно хранене и вегетарианските диети. За да увеличите загубата на тегло е добре да замените ориза във вашата диета с булгур.

Как да го приемаме?

Универсалният вкус на булгура го прави идеално самостоятелно ястие, но може да го добавите към много месни и вегетариански гозби, салати и дори да го използвате за закуска, включително и с пържени яйца, пилешки бутчета, телешко, свински ребърца, риби и морски дарове. Булгурът се съчетава добре с всички видове лук – шалот, бял, чесън, праз и различните зеленчуци и кореноплодни, като картофи, моркови, пащърнак, целина и успешно замества ориза. Придава неповторим вкус на ястията с агнешко месо. С булгур може да приготвите дори вкусна баница или кекс. Може да приготвите лозови или зелеви сарми. Може набързо да се приготви и с налични във фризера замразени морски дарове, броколи, царевични зърна или грах. Допълнително може да се подправи с различни видове сосове и подправки на вкус.

Споделете:
Коментари
Facebook коментари