Този режим за редуциране на теглото насърчава консумацията на храни, които имат високо съдържание на белтък и мазнини, и ограничава до минимум приема на въглехидрати. Диетата не е само за определен период от време, а трябва да се превърне в начин на хранене за цял живот.

Диетата на Д-р Аткинс се състои от 4 фази:

Първа фаза - Индукция

Първата фаза е с продължителност 2 седмици. Препоръчително е дневно да се правят 3 основни хранения или 4-5 по-леки. На всяко хранене трябва да се приемат минимум по 120 грама храна, която е богата на белтъчини. Подходящи са яйцата, сиренето, свинското, агнешкото, говеждото, телешкото, пуешкото, пилешкото, патешкото, рибат, миди, скариди. По време на индукцията приемът на въглехидрати се ограничава до 20 грама дневно. Въглехидратите трябва да са само под формата на салати или други зеленчуци с ниско съдържание на скорбяла. Забранени са плодовете, сладкишите, тестените изделия и всички храни, съдържащи захар. По време на първа фаза килограмите се топят бързо и за 2 седмици може да се разделите с до 8 кг.

Втора фаза – Активно отслабване

Продължителността на тази фаза зависи от това с колко килограма искате да отслабнете. Може да трае от няколко седмици, до няколко месеца. По време на втора фаза се придържайте към изискванията на индукцията, като трябва да се спазва правилото, че към всяка нова седмица се добавят по още 5 гр. въглехидрати. Тоест първата седмица въглехидратите стават 25 гр./ дневно, втората седмица 30 гр. и т.н. Това трябва да продължи до момента, в който спрете да отслабвате. Когато това се случи, въглехидратите трябва да започнат  да се намалят с по 5 гр., докато теглото отново започне да намалява. По време на фазата на активно отслабване може да включите към менюто си ядки и плодове. Придържайте се към „добрите“ въглехидрати – тези, които се разграждат по-бавно от организма и не увеличават съдържанието на захар в кръвта.

Трета фаза – Предварителна поддръжка

Третата фаза е фаза за поддържане на постигнатото тегло до момента и е с продължителност поне 30 дни. Придържайте се към правилото, което важи за всички фази, че на всяко хранене трябва да консумирате поне по 120 грама храна, богата на протеини. В допълнение към количестото дневни въглехидрати, които сте достигнали през втора фаза, прибавяйте по 10 грама въглехидрати седмично. Всички нови храни (бобови, нишестени зеленчуци, плодове, зърнени храни) се прибавят постепенно, една по една, като отново трябва редовно да следите теглото си и ако килограмите започват да се покачват, трябва да се върнете на нивото въглехидрати, при които теглото Ви остава непроменено.

Четвърта фаза – Запазване на теглото

Режимът на 4-та фаза е за цял живот. Приемайте храни, богати на протеини и мазнини и внимавайте с приема на въглехидрати. Придържайте се към консумацията на „добри“ въглехидрати и спортувайте редовно.  Ако теглото Ви започне да се покачва, редуцирайте въглехидратите с по 5 гр. седмично докато килограмите се стабилизират.

 

Споделете:
Коментари

Prolype

09.09.2021 | 05:34

Facebook коментари