„Зоната“ не е просто диета, а режим на хранене за цял живот, който се занимава с контрола на хормоните. Неин автор е проф.  д-р Бари Сиърс – водещ американски изследовател с десетки проучвания в областта на диетичния контрол и хормоналните реакции, които храната предизвиква в организма. Принципът на режим „Зоната“ е, че всички хранения за деня трябва да са в съотношение 40:30:30 - 40% въглехидрати, 30% протеини и 30% мазнини.

Диетата насърчава разнообразието, като дори не е нужно да се отказвате от всичко любимо.

Как да започнем?

За начало Ви е необходим шивашки метър и кантар. На база размерите на ханша, корема, височината и килограмите, и това дали водите заседнал начин на живот, имате лека, умерена или висока физическа активност в ежедневието си, се изчисляват количеството на протеиновите блокове, които трябва да приемете през деня. Протеиновият блок съдържа 7 грама протеин. Полученото количество протеинови блокове се разделят на 5 приема през деня – три основни и две междинни. При всяко хранене всеки протеинов блок трябва да се балансира с блок въглехидрати и блок мазнини, т.е. в съотношение 1:1:1 . Един блок въглехидрати съдържа 9 грама въглехидрати, а един блок мазнини съдържа 1,5 грама мазнини.

Препоръчително е за протеини да консумирате нетлъсти меса – пилешко, пуешко, заешко, телешко, риба, нискомаслени млечни продукти или яйчени белтъци.

От въглехидратите подходящи са: почти всички зелени зеленчуци, домати, боб, карфиол, леща, патладжан, чушки, репички, тиква, овесени ядки или трици, боровинки, ябълки, круши, череши, ягоди, сливи, грозде, праскови, кайсии, портокали, мандарини, лимони, грейпфрути. От алкохола най-удачно е да се консумира единствено бира или вино.

За мазнини може да ползвате: зехтин, маслини, бадемово масло/олио, тахан, ленено семе, авокадо, ядки-бадеми, лешник, орехи, фъстъци, кашу.

Останалите храни не са забранени, но са непропоръчителни.

 

Споделете:
Коментари
Facebook коментари