Целулитът е често срещано състояние на кожата, което засяга около 90% от жените. Естетическият проблем се появява основно по бедрата, задните части и корема. Въпреки, че целулитът е свързан с мастни натрупвания, той присъства не само при тези с наднормено тегло, но и при тези с генетична предразположеност.

Как можем да намалим целулита?

Ето няколко прости начина, с които можем да въздействаме върху портокаловата кожа:

1. Използвайте четка за тяло.

Ежедневно правете т.нар. масаж със суха четка. Масажът се прави на сухо тяло и винаги се започва отдолу нагоре – с кръгови движения в посока от глезените към сърцето. Тези действия подобряват кръвообращението и лимфния дренаж, а и чудесно ексфолират тялото. Изберете четка с естествен косъм, а при масажа внимавайте с натиска, за да не нараните кожата.

Amazon.com : Dry Body Brush - 100% Natural Bristles - Cellulite ...  

 

2. Задължителни кардио упражнения.

Бягане, плуване, колоездене... изборът е ваш! Най-голям ефект имат т.нар. интервални тренировки, в които се редуват упражнения с по-висок интензитет с такива с по-нисък. Примерно ако изберете да тичате, може да редувате спринт с бързо ходене. По време на фазата с висока интензивност тялото използва въглехидрати за енергия, а при нискоинтензивната фаза тялото гори мазнини, за да се възстанови. Ето защо интервалните тренировки са чудесен начин за премахване на излишните мазнини в тялото.

Photo Wallpaper Woman, Park, Workout, Running, Jogging - Woman ...

 

3. Пийте достатъчно вода

Доброто хидратиране на организма поддържа кожата здрава и еластична, спомага за разграждането на мазнините, отделянето на токсините и подпомага лимфния дренаж. Препоръчително е да пиете поне по около 2 литра вода на ден, за добро здраве и сияйна кожа!

 

  How Much Water You Should Drink a Day to Lose Weight

 

4. Подбирайте храната

Здравословната диета играе основна роля в борбата с целулита. Консумирайте повече богати на антиоксиданти сурови плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, фибри, както и храни с високо съдържание на здравословни мазнини, като авокадо, ядки, семена, маслини, кокосово масло и зехтин. По този начин ще помогнете на тялото да отдели излишните мазнини. Избягвайте полуфабрикатите, пържените храни и рафинирани зърнени продукти, и захарни изделия.

A Healthy Diet

 

5. Ограничете приема на сол

Солта е необходима за правилното функциониране на човешкия органзъм, но приета в прекалено големи количества, тя води до задържане на водата в тялото и поява на целулит, както и често причинява хипертония. Затова бъдете умерени в консумацията на сол и внимавайте за храните, с т.нар „скрита сол“. Храни с изключително високо съдържание на „скрит натрий“ са консервираните продукти, чипсове, сосове, дресинги и т.н..

Salt: China's deadly food habit

Споделете:
Коментари
Facebook коментари