• Бадемите са богати на антиоксиданти веществата, които извеждат от организма свободните радикали и по този начин не им позволяват да разрушават клетките и да стареем. Съдържанието на витамин Е в 100 g е 229% от препоръчителната дневна доза. Той играе важна роля за предотвратяване на сърдечно-съдовите заболявания, както и за забавяне на процеса на стареене;
  • Високите стойности на фосфор и магнезий в бадемите спомагат за заздравяване на костите. Също така подпомагат растежа на косата и нейната красота, като  ѝ придават несравним блясък;
  • Благодарение на присъстващите в бадемите мастни киселини и се забавя стареенето на мозъка и се подобрява паметта. Бадемите също така укрепват нервната система и подсилват концентрацията;
  • Консумацията на бадеми води до намаляване нивата на т.нар. лош LDL холестерол и по този начин намалява риска  от сърдечни заболявания. 
  • Целите бадеми (с черупката) са по-полезни за здравето на сърцето. В кожата се съдържат пробиотици – елементи, необходими за растежа и размножаването на полезните бактерии в стомаха, необходими за здрава миклофлора;
  • Бадемите са много добър източник на манган, мед, рибофлавин (витамин B2), които осигуряват помощ при производството на енергия. Манганът в бадемите участва и в изработката на колаген – протеин, отговарящ за еластичността на кожата и забавящ появата на бръчки;
  • Съдържат повече калций отколкото всички други видове ядки;
  • Бадемите са изключително богати на протеини и са много подходящи за осигуряване на нужните протеини за хора, които не консумират месо;
  • Богати са на фибри и предпазват от запек;
  • Бадемовото мляко е изключително полезно и отличен заместител на животинското, особено при хора с лактозна непоносимост и при хора на диета. То е много популярно в Индия и има приятен сладък вкус и може да се използва с кафе и да се приготвят кремове и сладкиши;
  • Бадемите не съдържат глутен и са една от най – популярните съставки при приготвянето на безглутенови хранителни формули.
Споделете:
Коментари
Facebook коментари