Много често в опита си да отслабнем, ние често пропускаме закуската. Но отказът от закуската заради диета противоречи на повечето съвети на диетолозите. Защо? Логиката е проста-ако не се яде сутрин, чувството на глад ще остане през целия ден, изкушението може да надделее и в опит да задоволим глада си, ние може да се отдадем на висококалорични ястия. А по-важното е, че закуската помага да забързаме метаболизма си и да подобрим термогенезата. Някои специалисти дори твърдят, че подходящата закуска може да ускори обмяната на веществата с до 10%. Така, че всеки, който иска да сваля килограми трябва да знае, че непрестанното чувство за глад е несъвместимо с тънката талия и за да отслабнем, трябва да се храним! Важно е обаче да внимаваме какво ядем и как разпределяме храната си през деня. Балансираната закуска е от голямо значение за ефективната загуба на тегло, затова не трябва да започваме деня си с кафе със захар и сметана, мазна баничка, сандвич от бял хляб с някакъв вид колбас от преработено месо, плодово мляко, пълно със захар или пък зърнена закуска, в която обикновено има захаросани плодове и подобрители. Традиционните закуски съдържат много прости въглехидрати, които бързо се усвояват от организма и рязко повишават нивата на кръвна захар, в отговор на което тялото реагира с мощна секрецията на инсулин. На практика какво се получава - ние усещаме прилив на енергия и се чувстваме чудесно,...но за кратко. След моментната еуфория, нивата на глюкоза в кръвта падат рязко, ние ставаме раздразнителни и скоро започваме да изпитваме глад. Друга причина да не закусваме с храни, съдържащи прости въглехидрати е това, че приемайки ги, те бързо се разграждат от организма и се депозират в тялото под формата на мазнини.

На другата крайност пък са хората, които въобще не закусват. Тези хора обикновено преяждат на вечеря и лягат с пълен стомах, което е изключително вредно не само за хубавата фигура, но и за здравето като цяло.

Изводът е, че трябва да започнем деня си правилно! А кое е правилното – да закусваме с балансирана и здравословна храна, чрез която ние максимално ще усвоим всички важни за деня хранителни вещества. Тази закуска, която ще ни осигури енергия за дълго време, ще ни поддържа концентрирани и в добър тонус! Храни, съдържащи протеини, пресни зеленчуци, изделия от пълнозърнесто брашно, шепа сурови ядки или закуска богата на фибри-изборът е Ваш. Ето няколко предложения от нас: овесена каша, която е лидер по съдържание на полезни витамини и микроелементи, омлет със зеленчуци, нискомаслена извара с горски плодове и лъжица мед или пък някоя от многобройните рецепти за здравословно смути.

 

          

Споделете:
Коментари
Facebook коментари