Лятото наближава и всички се втурват към фитнеса, за да влезнат във форма. Дали обаче усилията ще си заслужават? Кога е най–доброто време за тренировка? Колко дълга трябва да е тренировката, за да бъде ефективна? Кога трябва да се храним: преди или след нея, за да има резултат? Тези въпроси зададохме на един от най–добрите фитнес инструктори в София – Костадин Германов.

 

 1. Най-доброто време за тренировка е… времето, в което ще ни е най-приятно да тренираме.

Часовият пояс за извършване на една ефективна тренировка зависи от целите, които са поставени. Има изследвания, които показват, че сутрешните тренировки горят до 20% повече мазнини. Ако се позовем на тях, най-удачното време да сваляме мазнини и да горим калории, ще е сутрин. Също така сутрешните тренировки биха били по-спокойни за провеждане, защото тогава в залата има най-малко хора. Сутрин няма кой да ти се пречка, хората не се изчакват за уредите и няма напрежение. Да, обаче не всеки може да тренира тогава. На някои хора им отнема по няколко часа сутрин да се разсънят и да влезнат в кондиция. Ако човек тренира сутрин, без да е успял „да се събуди“ и не е концентриран, рискът от травми се покачва двойно. Вечерните тренировки са по-подходящи за тези, които желаят да натрупат мускулна маса–тогава имаме най-добра концентрация, най-добра телесна температура и т.н. През този часови пояс присъства и социалният момент: залите са пълни с хора, ще създадем нови запознанства, ще разговаряме и тренировките ще протичат по-забавно. Най-важното е да изберем подходящото време за нас. За мен няма голямо значение кога ще се тренира, но когато започнат тренировките е много важно те да се случват всеки път в горе-долу в един и същ часови диапазон. Защото за всяко нещо трябва адаптация и на тялото му трябва време да свикне. Също така е важно тренировката да се превърне в рутина: всеки ден или два пъти седмично, но по едно и също време, когато на нас ни е удобно.

 

2. Продължителността на тренировката е относителна: и за 45 минути може да тренираме ефикасно, стига да сме организирани.

За да направим една хубава тренировка, която да ни поддържа в добро здраве, да изглеждаме добре, ако искаме да свалим килограми, да качим мускулна маса и т.н., 1 час като продължителност е напълно достатъчен, стига хората да са организирани. Тренировката може да е час, може да е час и 20 минути, има случаи, в които е и 45 минути.  Всяка тренировка над час и половина е просто размотаване. Няма какво повече да правим в залата.

  

3. Не е вредно да се хапва преди тренировка, стига да е умерено.

Тук нещата са много индивидуални. Има хора, които когато хапнат преди тренировка или прекаляват, или пък са яли много малко и след това не се чувстват добре. Има такива, които не ядат абсолютно нищо преди тренировката, после провеждат тренировката по перфектен начин и нямат никакъв проблем. Но няма как да се нахраним половин час преди тренировката и да очакваме, че всичко ще бъде наред, защото започват да се получават киселини, повдигания и т.н. Всичко трябва да бъде много умерено и задължително според целите. Ние можем да не се храним преди тренировката, но след тренировката задължително трябва да хапнем нещо. Това е един от най-удачните моменти да се приема протеина-веднага след тренировка, дори още докато хората си оправят сака и влизат да се къпят.  Това е неговото време за приемане, а не защото сега трябва да обядваме, но не ни се обядва и решаваме да го изпием. Протеините може да се приемат и преди тренировка, ако на нас не ни понася да тренираме на гладно и нямаме време или възможност да хапнем нещо, това също е добър вариант.

 

Споделете:
Коментари
Facebook коментари