Спинингът е съвкупност от интензивни упражнения, имитиращи колоездене, с тренировъчно устройство, наречено „спинър“. Спинърът наподобява стационарен велосипед, при който нивото на кормилото и височината на седалката се регулират, за да осигурят максимално удобна позиция на трениращия. За да не се плъзгат краката, педалите са оборудвани с ремъци, които фиксират стъпалата. Натоварването може да се регулира в степени от 1 до 10, а при нужда има бутон „СТОП“, който блокира движението на спинъра.

След като изгледахме няколко клипчета в интернет, в които хора с перфектни тела, енергично въртяха педали, решихме, че е крайно време и ние да опитаме от модерния напоследък "спининг". Запазихме си час в най-близката зала и ентусиазирани трепетно очаквахме тренировката. В залата като за начало получихме мини обучение за това как правилно да се качваме и слизаме от спинъра, как да сменяме степента на натоварването и за какво и как се използва бутона „СТОП“. После под звуците на ритмична музика и окуражаващите викове на инструкторката започна „великото въртене на педалите“. Изправяхме се върху уреда, сядахме, после пак ставахме, пак сядахме... Като цяло доста еднообразно. Единственото по-различно нещо бяха напъните с ръце тип „лицеви опори“ върху кормилото. Признаваме си, че на няколко пъти краката ни не издържаха и сядахме на седалката за почивка, като разбира се не спирахме да въртим педалите. След 45 минути тренировката приключи и с треперещи мускули, слязохме от спинърите. На постелки в продължение на 10-ина минути правихме упражнения за корем и завършихме с разтягане. Равносметката е: добра кардио тренировка с голямо натоварване най-вече на краката и обилно изпотяване.

Спинингът е и чудесен начин да си припомним детството и безгрижните летни ваканции, в които се състезавахме с колела.

Препоръки:

-          ако страдате от костно-ставни заболявания, може би спинингът не е подходящ за Вас, тъй като по време на тренировка натоварването върху ставите е интензивно

-          седалките са неудобни и твърди, така че помислете за подходящ панталон или клин, с който ще Ви е комфортно

-          запасете се с вода, ще ожаднеете

-          вземете си кърпа, защото доста ще се поизпотите

-          запазете си час предварително, тъй като обикновено спинърите са малко, а желаещите много

Споделете:
Коментари
Facebook коментари